Philadelphia Inquirer investoi painotuotteeseen – Roxen-järjestelmä tuo tehoa ja visuaalista vetovoimaa
Philadelphia Inquirer, tunnettu historiallinen sanomalehti, uhmaa alan normeja investoimalla merkittävästi painettuun lehteen sen arvon lisäämiseksi. Ottamalla käyttöön Roxenin uuden tuotantojärjestelmän julkaisija on säästänyt aikaa tuotantoprosessin aikana, virtaviivaistanut työnkulkuja, ja parantanut visuaalisia elementtejä lukijakokemuksen parantamiseksi.
Philadelphia Inquirer, moninkertainen Pulitzer-palkinnon voittaja, on kolmanneksi vanhin yhtäjaksoisesti toimiva päivälehti Yhdysvalloissa. Se on edelleen yksi maan suurimmista päivälehdistä, ja sillä on kuukausittain yli 13.3 miljoonaa lukijaa eri alustoilla. Huolimatta haasteista päivittäisissä työprosesseissa, lukijoiden määrä jatkaa kasvuaan.
Yksi suurimmista haasteista on yli 20 vuotta vanha paperi- ja verkkolehtien tuotantojärjestelmä.
"Se perustui vanhentuneeseen teknologiaan, ja turhautuminen sen kanssa työskentelyyn kasvoi työntekijöiden keskuudessa. Useat manuaalisesti suoritettavat tehtävät vaikeuttivat The Philadelphia Inquirerille ominaisen korkean tason sisällön ylläpitämistä", sanoo Matt Boggie, The Philadelphia Inquirerin teknologia- ja tuotejohtaja.
Siinä vaiheessa Philadelphia Inquirer oli jo korvannut nykyisen CMS-järjestelmänsä. Pandemia ja etätyöhön siirtyminen lisäsivät painetta siirtyä vanhasta "on-premise" printtijärjestelmästä uudempaan, joka voisi tarjota edistyneemmän ja tehokkaamman tuotantoprosessin.
Lisäksi he etsivät ratkaisua, joka integroituu Adobe InDesigniin ja mahdollistaa parannellut visuaaliset mahdollisuudet tarinankerrontaan, sekä lisäksi automatisoi työntekijöiden toistuvia tehtäviä.
"Päällimmäisenä tavoitteena oli tehokkuus. Kysyimme itseltämme: "Miten voimme varmistaa, että hyödynnämme ajan luovaan työskentelyyn parhaalla mahdollisella tavalla?" Jos voimme vähentää printin kokoamiseen kuluvaa aikaa, voivat työntekijät keskittyä enemmän itse suunnitteluun ja luoda upeita sivuja, joissa yhdistyvät teksti, kuvat ja mielenkiintoiset infografiikat. Nykypäivän lukijoilla on korkeammat odotukset siitä, miten näiden elementtien tulisi täydentää toisiaan viestin parantamiseksi ", Matt Boggie sanoo.
Philadelphia Inquirer löysi tehokkaan ratkaisun Roxenin pilvipohjaisesta järjestelmästä toimituksellisen sisällön luomiseen ja julkaisemiseen. Tarpeidensa täyttämisen lisäksi he arvostivat myös Roxenin valmiita malleja, jotka helpottavat artikkeleiden, mukaan lukien kuvien ja grafiikoiden valmisteluprosessia, sekä niiden julkaisua verkossa tai painettuna vain muutamalla napsautuksella.
Daniel Wressle, Roxenin operatiivinen johtaja ja The Philadelphia Inquirer -projektin projektipäällikkö, uskoo, että norjalaisen malli- ja työnkulkutoimiston TikkTakkin kanssa kehitetyt automatisoidut kirjoitusmallipohjat ovat suuri osa Roxenin tehokkuutta.
Yksi tavoitteista, jonka The Philadelphia Inquirer asetti siirtyessään Roxenin tulostusjärjestelmään, oli käyttää paperiversiota rohkeammin.
"Säästämme minuutteja juttua kohden vertailtaessa, kuinka paljon nopeampaa uuden järjestelmän käyttäminen on. Säästämämme ajan olemme investoineet takaisin tuotteeseen. Nykyään lukijamme saavat sisältöä, joka on harkitumpaa, ja suoraan sanottuna hauskempaa lukea joka päivä", Matt Boggie sanoo.
The Philadelphia Inquirerin painettu versio tuottaa edelleen suuren osan vuosituloista. Silti myytyjen sanomalehtien määrä vähenee huomattavasti, kun yhä useammat ihmiset valitsevat digitaalisen tilauksen.
"Paperipainoksella on edelleen suuri arvo. Tällä tavoin voimme tarjota ihmisille loistavan tuotteen erittäin kohtuullisin tuotantokustannuksin. Siksi voimme jatkaa sen pyörittämistä kannattavasti pidempään kuin aiemmin. ", Matt Boggie sanoo.
Philadelphia Inquirer tuottaa myös päivittäin kuratoitua sähköistä näköislehteä. Myös tässä Roxenin järjestelmä on ollut välttämätön lukijoiden mieltymyksiä ja tarpeita vastaavan tuotteen luomisessa.
"Lukijat arvostavat sitä, että heillä on pääsy kuratoituun lehteen , joka esittää sisällön houkuttelevalla tavalla selkeällä alulla ja lopulla, toisin kuin verkkosyöte. Osa asiakkaista taas haluavat pystyä valitsemaan, missä ja milloin he lukevat sanomalehteä. Näköislehden avulla voimme yhdistää printin visuaaliset edut digitalisaation saavutettavuuteen", Matt Boggie sanoo.
Lähde: roxen.com